Kommunikasjonsvanene våre endres. Nye medier som Facebook, Twitter, Instagram og Snapchat påvirker våre relasjoner til andre mennesker. Hva betyr det for deg, jobben din og samfunnet vårt? Hvordan kan vi bruke de nye mediene på en god måte? Det er spørsmål som jeg gir svar på i mine foredrag.
Når vi ser nytten i de nye mediene, forankrer vi bruken slik at de ikke blir tidstyver, men gode bidrag til å utvikle deg, dine kolleger og virksomheten du representerer. Da løser vi de utfordringene som den nye mediebruken representerer, i stedet for å snu ryggen til.
I løpet av de siste årene har jeg fått mulighet til å inspirere mange til å komme i gang i nye medier eller videreutvikle det som er igangsatt. Mange virksomheter går nå fra å spørre «Hvorfor skal vi være til stede i nye medier?» til «Hvordan er vi der, og hva bør vi kommunisere?»
Kommunikasjon oppleves ofte mest relevant hvis den er kanalunik, personlig, samtaleorientert og verdibasert. Det skaper en kommunikasjonsform som er involverende, mer likeverdig og åpen, noe som i sum styrker demokratiet vårt. Dette er grunntanken i Sosial kommunikasjon.
Jeg snakker i alle typer forsamlinger: Næringsliv, offentlige ansatte, politikere, fagorganisasjoner, frivillige m.m. Tilpasser foredraget etter ditt behov og type tilhørere. Prisen blir vi enige om.
Avholdte foredrag i 2016
Kundeservicedagen i regi av Confex 7. desember: Sosial kommunikasjon
Avholdte foredrag i 2015
Akademikerforbundet 22. oktober: Muligheter og utfordringer
Confex 6. november: Kundebehandling på e-post og i sosiale medier
Avholdte foredrag i 2014
- Mission (Im)Possible 18. november: Sosial kommunikasjon i bibliotek
- Borg bispedømme 18. september: Sosiale prester
- Coop Hordaland 12. juni: Sosiale fellestrekk
- Frogn kommune 21. mai: Lokalpolitisk kommunikasjon
- Demokratiuka på Tjøme 16. mai: Sosial demokratisering
- Strålfors 7. mai: Sosial kommunikasjon
- Scandinavian leadership program 20. mars: Sosial ledelse
- Rogaland kommunikasjonsforening 28. januar: Sett agendaen i egne medier!
- NHO Attføringsbedriftene: IJobbdagene 2014. 14. januar: Sosial bedriftskommunikasjon
- Tekna og NTNU: Konferansen Byomforming 2014. 7. januar: Sosiale byrom
Avholdte foredrag i 2013:
- Norges Rytterforbund 30. november: Redaktøransvar
- NVE/Beredskapsøvelsen 2013 20. november: Sosial krisekommunikasjon
- Treningssenterbransjen 2013 15.november: Gjensidig treningsverdi
- Confex 7. november: Hvordan skape gode samtaler i sosiale medier?
- Nydalen videregående skole 31. oktober: Sosial kommunuiasjon på Nydalen vgs.
- NITO samling Fagutvalget 29. oktober: Sosial kommunikasjon i NITO
- Fagpressen PUFF-seminar 19. oktober: Sosial journalistikk
- Senter for IKT Frokostseminar 15. oktober: Sosial kommunikasjon i framtidens barnehage
- Unio og LO 10. oktober: Politisk kommunikasjon i sosiale medier
- Norsk forening for komponister og tekstforfattere 8. oktober: Hva med meg, da?
- Aon Norge 25. september: Hvordan kan et forsikringsselskap bruke sosiale medier
- Geelmuyden Kiese 9. september: Stortingsvalget 2013
- Demokratifestivalen Eidsvoll1814 7. september: Unge og demokrati
- Næringkonferanse i regi av Grong Sparebank og Brekk&Olsvik 29. august: Sosial kommunikasjon
- Kommunikasjonsforeningen 28. august: Intern kommunikasjon
- Albjerk 15. mai: Biler og sosiale medier
- Nycomed 30. april: Legemidler og sosial kommunikasjon
- Nielsen-konferansen 21. april: Sosial kommunikasjon i dagligvarebransjen
- First Tuesday 20. april: Sosial kommunikasjon
- Kirkens Bymisjon/Batteriet Makt og muligheter 19. april:Å sette agendaen selv
- Departementene 17. april: Hvordan kan våre departementer ta i bruk nye kommunikasjonsverktøy?
- Bertel O Steen, ledersamling 16. april: Sosial kommunikasjon i bilbransjen
- Kristelig Folkeparti, samling for partiets toppkandidater 6. april: Hvordan kan KrF ta i bruk sosiale medier på en bedre måte?
- Ski videregående skole 4. april: Sosial kommunikasjon
- Haugalands-konferansen 1. mars.: Sosial kommunikasjon i næringslivet
- Horten kommune ledersamling 14. februar: Sosiale medier i kommunen
- Romerikes Blad 13. februar: Journalister kan øke kildetilfang og involvere lesere bedre
- Trio 12. februar: Bruk av nye medier for ansatte i låsbransjen
- Social Media Days 5. februar: Sosial kommunikasjon